lördag 20 april 2013

En saknad kvilt.


Ett mönster, en bild, färgen på golvet, blomman i trädgården ja nästan
 vad som helst kan trigga i gång skapandets process.

Du väljer tyger, ritar mönster, mäter o räknar
Stämmer färgerna???
Mer rosa el kanske grönt, kan man blanda det med vitt??
Men jag brukar inte sy med vitt, ja men då är det dags att testa.

Dags att gasa på tygerna ligger skurna i prydliga högar, härligt
sömnaden går bra riktigt bra, tygerna räcker även till bård!
Och så kviltningen ja det får bli frihandskviltat det gillar jag o sist en
"lukkekant", el avslutningsremsa så då var den klar.

Jag känner mig jätte nöjd,, jag gillar det färdiga resultatet.

Kvilten här, Sommaräng har fått en ny lycklig ägare och jag saknar den så, 
tänk så det kan bli.  
Kviltlärkan<3


1 kommentar: